СТРУКТУРА ПРОГРАМИ
Розглянемо програму, що виводить на екран монітора
фразу “Ласкаво просимо до С++!”:
Приклад 1.
// Welcome.cpp – ім’я файла з програмою
# include <iostream.h>
void main ()
{ cout << ” Ласкаво просимо
до С++! \ n”;
}
Результат виконання програми:
Ласкаво просимо до С++!
У першому рядку програми міститься
однорядковий коментар, що починається з символу “//”, який вказує, що після цього
символу йде однорядковий коментар. Коментарі не викликають ніяких дій комп’ютера
і ігноруються компілятором С++, а лише допомагають іншим людям читати і зрозуміти
Вашу програму.
У другому рядку розміщено команду
(директиву) препроцесору, що забезпечує включення до програми засобів зв’язку зі
стандартними потоками вводу і виводу даних. Вказані засоби містяться у файлі під
назвою iostream.h (мнемоніка: “і” (input) – ввід; “output” – вивід; “stream”
– потік; “head” - заголовний). Рядок, що починається з ”#”, обробляється препроцесором
перед компіляцією програми. Файл iostream.h повинен бути залучений для
всіх програм, що виводять дані на екран монітора або вводять дані з клавіатури.
Третій рядок є заголовком функції
з іменем main. Будь-яка програма на С++ повинна містити лише одну функцію
з таким іменем. Саме з неї починається виконання програми. void
– специфікатор типу, який вказує, що функція main в даному прикладі не повертає
ніякого значення. Круглі дужки після main потрібні в зв’язку з форматом
(синтаксисом) заголовка будь-якої функції. В них розміщується список параметрів.
У нашому прикладі параметри не потрібні.
Тіло будь-якої функції повинно
починатися і закінчуватися фігурними дужками, між якими знаходиться послідовність
описів, операторів і визначень. Кожен оператор, визначення чи опис повинні закінчуватися
крапкою з комою.
Рядок
cout << ” Ласкаво просимо
до С++! \ n”;
є командою комп’ютеру надрукувати
на екрані рядок символів, що записаний у лапках. Повний рядок, включаючи cout,
операцію ”<<”, рядок ”Ласкаво просимо до С++! \ n” і крапку з комою “;”,
називається оператором. Всі вводи і виводи в С++ виконуються над потоками символів.
Таким чином потік символів Ласкаво просимо до С++! спрямовується до об’єкта стандартного
потоку виводу cout, який пов’язаний з екраном. Вже зараз слід відмітити одну
з принципових особливостей мови С++, яку називають перевантаженням або розширенням
дії стандартних операцій. Операція ”<<” називається операцією „розмістити
у потік” лишень у тому випадку, коли зліва від неї знаходиться ім’я об’єкта cout.
Інакше пара символів “<<” означає бінарну операцію зсуву вліво. Символи
правого операнда зазвичай виводяться так само, як вони виглядають між лапками.
Слід зазначити, що символи
”\n” не виводяться на екран. Комбінацію символів, що починаються з позначки
оберненого Стеша (”\”), називають знаком переходу або escape-символом. Керуюча
послідовність ”\n” означає перехід на початок нового рядка. Цей символ в
лапках може знаходитися будь-де в рядку, при цьому послідовність символів, що знаходиться
за ним, виводитиметься з нового рядка. Тобто результат виконання операції
cout << ” Ласкаво просимо
\nдо С++! \ n”;
матиме вигляд:
Ласкаво просимо
до С++!
Немає коментарів:
Дописати коментар